کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9288 | مشاهده و دانلود: 746697493 | آخرین بروزرسانی: 1403/04/11 | اعضاء: 317517 | نظرات: 37939
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
🖤شهادت امام محمد باقر علیه السلام تسلیت باد🖤

 

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32 فقط 89 هزار تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

نقش و اهمیت هارد اکسترنال در ذخیره‌سازی داده‌ها و اطلاعات

هارد اکسترنال خارجی، به دستگاه‌های ذخیره‌سازی داده و اطلاعات، قابل حمل گفته می‌شود که به‌صورت خارجی و از طریق پورت یواس‌بی، به کامپیوتر و سایر دستگاه‌های سازگار، متصل می‌شوند. این دستگاه‌ها معمولا سایزی کوچک داشته و در آن‌ها، از فناوری‌هایی مانند درایوهای مغناطیسی یا حالت جامد SSD، برای ذخیره و بازیابی داده‌ها، استفاده شده است. برای ذخیره‌سازی اطلاعات و حفاظت از داده‌ها، استفاده از یک هارد اکسترنال، گزینه‌ای ایده‌آل است. در این مطلب قصد داریم نگاهی به نقش و اهمیت هارد اکسترنال در ذخیره‌سازی داده‌ها و اطلاعات داشته باشیم.

شما نیز اگر مایل هستید که در این باره اطلاعات مناسبی به دست بیاورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

هارد اکسترنال و حفاظت از داده‌ها

هارد اکسترنال نیز عملکردی شبیه به فلش مموری داشته، با این تفاوت که حجم ذخیره سازی به‌مراتب بیشتری دارد. نقش و اهمیت هارد اکسترنال در ذخیره‌سازی داده‌ها و اطلاعات به چند دلیل قابل توجه است:

ظرفیت ذخیره‌سازی اضافی و قابل توجه

هارد دیسک‌های خارجی ظرفیت ذخیره‌سازی گسترده‌ای را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد حجم زیادی از داده‌ها و اطلاعات را در آن‌ها ذخیره کنید. در واقع استفاده از یک هارد دیسک اکسترنال، راهی امن و راحت برای ذخیره‌سازی اطلاعات بوده و دیگر نیازی نیست که فضای هارد کامپیوتر یا لپ‌تاپ را به چنین چیزی تخصیص دهید. قطعا ظرفیت هارد دستگاه کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما، به‌اندازه‌ای محدود بوده و زمانی که حجم اطلاعات زیاد شود، قادر به نگهداری از آن‌ها در فضای هارد کامپیوتر نخواهید بود. به این ترتیب می‌توانید اطلاعات را با اطمینان از حفاظت داده‌ها در هارد اکسترنال ذخیره کرده و هر زمان که مایل باشید، به تک‌تک آن‌ها، دسترسی پیدا کنید.

نسخه پشتیبان و حفاظت از داده‌ها

هارد دیسک‌های اکسترنال، معمولاً برای اهداف پشتیبان‌گیری از داده‌ها نیز استفاده می‌شوند. استفاده از یک هارد اکسترنال، شما را قادر می‌سازد یک کپی ثانویه از فایل‌های مهم، اسناد، رسانه‌ها و سایر داده‌های ارزشمند ایجاد کنید. گرفتن نسخه پشتیبان منظم از داده‌های خود در یک هارد دیسک خارجی تضمین می‌کند که یک نسخه ایمن و در دسترس داشته باشید؛ حتی اگر رایانه شما دچار نقص سخت افزاری، خرابی داده‌ها یا مشکلات دیگر شود. به این ترتیب دیگر نگرانی از این بابت نخواهید داشت که نسخه اصلی داده‌های شما از بین رفته یا به هر شکلی دچار مشکل دسترسی شوند.

قابلیت حمل و راحتی

برخلاف هارد دیسک‌های داخلی، هاردهای اکسترنال به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابل حمل باشند. آن‌ها جمع و جور، سبک وزن هستند و به شما این امکان را می‌دهند که به‌راحتی اطلاعات و داده‌های خود را هر کجا که می‌روید، همراه داشته باشید. این به ویژه برای حرفه‌ای‌ها، دانش آموزان، عکاسان و هر کسی که نیاز به دسترسی، اشتراک گذاری یا انتقال حجم زیادی از داده‌ها بین دستگاه‌های مختلف دارد، مفید خواهد بود.

البته باید دقت داشته باشید که یا حتما روی ورودی هارد اکسترنال خود، رمز گذاشته یا این که اگر اطلاعات مهمی را در آن ذخیره کرده‌اید، ریسک سرقت و گم کردن دستگاه را به حداقل برسانید.

سازماندهی داده‌ها و مدیریت فایل

یک هارد دیسک خارجی، فضای اختصاصی را برای ذخیره انواع خاصی از داده‌ها فراهم کرده و یک سیستم مدیریت فایل سازمان یافته‌تر را ایجاد می‌کند. شما می‌توانید پوشه‌ها، دایرکتوری‌ها یا پارتیشن‌های جداگانه‌ای را روی درایو خارجی ایجاد کنید تا داده‌های خود را به طور مؤثر دسته‌بندی و ساختار دهید. این امر مکان‌یابی و بازیابی فایل‌ها را در صورت نیاز، آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

امنیت و حفظ حریم خصوصی

هارد دیسک‌های اکسترنال، یک لایه امنیتی اضافی برای داده‌های شما ارائه می‌دهند. می‌توانید درایو را از رایانه یا دستگاه خود در زمانی که استفاده نمی‌کنید، جدا کرده و خطر دسترسی غیرمجاز، نقض داده‌ها یا آلودگی‌های بدافزاری را که ممکن است بر حافظه اصلی شما تأثیر بگذارد، کاهش دهید. برخی از درایوهای خارجی نیز قابلیت رمزگذاری را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد از داده‌های حساس با رمز عبور محافظت کنید تا حفظ حریم خصوصی افزایش یابد.

انتقال و اشتراک گذاری

هارد دیسک‌های اکسترنال، انتقال و اشتراک گذاری فایل‌ها را بین رایانه‌ها یا دستگاه‌های مختلف تسهیل می‌کنند. با اتصال درایو به دستگاه مورد نظر خود، می‌توانید فایل‌ها را از یک سیستم به سیستم دیگر کپی یا انتقال دهید. این برای همکاری در پروژه‌ها، به اشتراک گذاری فایل‌های رسانه‌ای بزرگ یا انتقال داده‌ها بین هر دو دستگاهی که نیاز باشد، مفید خواهد بود.

کاهش فشار روی حافظه داخلی

با بارگذاری داده‌ها در یک درایو خارجی، این فرصت را دارید که به آزادسازی فضای ذخیره‌سازی داخلی رایانه خود کمک کنید. این می‌تواند به بهبود عملکرد و عملکرد سریع‌تر سیستم شما منجر شود، زیرا بار روی درایو داخلی را کاهش می‌دهد. در واقع بسیاری از مواقع، کندی سیستم کامپیوتری شما به علت پر شدن زیاد از حد هارد آن است و استفاده از یک هارد اکسترنال، بار هارد داخلی دستگاه را به میزان زیادی، کاهش خواهد داد.

به طور کلی، هارد دیسک‌های اکسترنال راه‌حلی همه کاره، قابل حمل و قابل اعتماد برای ذخیره‌سازی داده‌ها، گرفتن نسخه پشتیبان از اطلاعات، سازماندهی و انتقال آسان ارائه می‌دهند. این دستگاه‌های ذخیره‌سازی، نقش مهمی در حفاظت و مدیریت اطلاعات ارزشمند شما ایفا می‌کنند و آرامش خاطر و انعطاف‌پذیری را در رسیدگی به نیازهای داده شما ارائه می‌دهند.

خرید هارد اکسترنال از اسنپ شاپ

در این مطلب دیدیم که نقش و اهمیت هارد اکسترنال در ذخیره‌سازی داده‌ها و اطلاعات به چه شکل است. اهمیت زیادی دارد که برای بهره بردن از بهترین توان یک هارد اکسترنال و بالا بودن طول عمر آن، حتما به سراغ برندهای معتبر و شناخته شده باکیفیت بروید. در فروشگاه اینترنتی اسنپ شاپ، بهترین برندهای هارد اکسترنال با ظرفیت‌های گوناگون عرضه شده و شما می‌توانید با اطمینان از کیفیت و اصالت محصول و قیمت مناسب، خرید خود را به‌صورت آنلاین انجام دهید. خرید هارد اکسترنال از اسنپ شاپ ، تجربه‌ای عالی بوده و محصول در زمانی کوتاه از طریق پیک اسنپ شاپ، به دست شما می‌رسد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49827 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: تریبون 1402/08/30 تاریخ خبر: 1401/09/30 تعداد مشاهده: 1211
کلید واژه ها:
سافت گذر